Verhoging parkeertarieven door Veere zit VVD Noord-Beveland niet lekker

Aanleiding tot de zorgen vormt de recentelijke verhoging van de parkeertarieven door de gemeente Veere. Nou en, zou je denken, wat Veere doet moet Veere zelf weten. Maar in het geval van Noord-Beveland zit dat net even iets anders.

Want de gemeente Noord-Beveland heeft in het verleden afspraken gemaakt met Veere over het heffen én innen van de parkeertarieven aan het Banjaardgebied.

,,Een verhoging van de parkeertarieven van 6,50 euro naar maximaal 10 euro voor een dagkaart is wat de VVD betreft een te forse stijging", stellen Stephan van Belzen en Dirk Hage in een brief aan het college. Om daar aan toe te voegen: ,,De tarieven voor een seizoenskaart lagen afgelopen jaar op 67,50 euro en zouden met een voorgenomen verhoging zelfs naar 150 euro gaan. Dat is een ruime verdubbeling.

We zijn geen Bloemen­daal aan Zee of Schevenin­gen

VVD Noord-Beveland

Niet gastvrij

De VVD’ers vinden dat Noord-Beveland zich met dergelijke tarieven niet van zijn meest gastvrije kant laat zien. ,,We zijn geen Bloemendaal aan Zee of Scheveningen en zodoende moeten we ook niet willen dat er dergelijke tarieven worden geheven op ons grondgebied. Noord-Beveland is een eiland met een groot aantal prachtige toeristische voorzieningen waarin het Banjaardgebied een belangrijke onderdeel vormt."

,,Wij willen nu uiterlijk 1 april van de wethouder een terugkoppeling van de gesprekken met de gemeente Veere", aldus Van Belzen en Hage. ,,Want er is onrust en ongenoegen. Dat blijkt wel uit het feit dat er al een petitie in omloop is tegen de verhogingen."