Dit is ons nieuwe verhaal.

Vorig jaar zijn we gestart met een spannend project: samen met 25.000 leden schrijven aan het verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen 2021. Met het discussiestuk van Klaas Dijkhoff in ons achterhoofd, zijn we het land in gegaan om zoveel mogelijk ideeën op te halen. Eerst deden we dat in de zaaltjes, later digitaal. Op zoek naar een nieuw verhaal voor een nieuwe tijd.

Namens alle VVD’ers wil ik Uri Rosenthal, Klaas Dijkhoff, Stephanie ter Borg, Bas van ’t Wout en Eelco Heinen bedanken voor hun inzet. Dankzij hun ligt er een fantastisch programma, waar talloze VVD-leden de afgelopen tijd aan hebben bijgedragen. Ik vind het heel mooi om te zien hoeveel enthousiasme en ideeënkracht er de afgelopen tijd uit onze partij naar voren kwam. Dat maakt mij een trotste partijvoorzitter.

Juist nu er een moeilijke periode voor ons ligt, moeten we er in Nederland samen de schouders onder zetten. Nederland heeft een sterke VVD nodig die er, als de beproeving met het virus achter de rug is, voor kan zorgen dat we samen sterker uit de crisis komen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dat met dit programma doen.

De coronacrisis raakt ons hard, maar we kunnen hier sterker uitkomen. Zodra het weer beter gaat, moeten we ervoor zorgen dat dat niet alleen uit rapporten blijkt, maar dat mensen dat thuis ook voelen. We zetten in het programma de middenklasse en het MKB centraal. Dat is waarvoor we de komende jaren aan de slag gaan.

Lokale netwerken, thematische netwerken en regio's kunnen tot 20 november 12.00 uur amendementen indienen. Deze amendementen worden behandeld tijdens de ALV op 12 december en tijdens de deelsessies in de week daarvoor. Alle praktische informatie over het indienen van amendementen vind je op MijnVVD.

Binnenkort ontvangt iedereen die op dat moment langer dan een half jaar lid is van de VVD zijn of haar unieke code waarmee je kunt meestemmen tijdens de Algemene Vergadering.

Op 21 november organiseren we de tweede editie van VVD-live. Aan tafel bespreken we onder andere het verkiezingsprogramma met Klaas Dijkhoff. VVD-live is te volgen via onze website en via onze Facebookpagina.

Namens het hoofdbestuur,

Christianne van der Wal - Zeggelink