Noord-Beveland staat achter de boeren

WISSENKERKE - De boeren hebben een steuntje in de rug gekregen van de gemeenteraad van Noord-Beveland. Dat gebeurde gisteravond tijdens de vergadering dankzij de motie ‘Trots op de boer’ van de SGP.

Naar aanleiding van de stikstofproblematiek vindt de raad dat de boeren te negatief worden weggezet. De boeren hebben zich de laatste jaren al enorm ingespannen om milieubewuster bezig te zijn, aldus de SGP. Het is daarom niet eerlijk alle verantwoording voor het stikstofprobleem bij de agrarische sector neer te leggen, is de mening van de raad.

Waardering

De raad vindt verder dat het vertrouwen van de boeren in de overheid snel weer hersteld moet worden en wil met daartoe de motie een eerste stap zetten. Daarin wordt uitgesproken dat men grote waardering heeft voor het werk van alle boeren en dat de raad hen steunt. In het bijzonder de boeren uit de eigen gemeente.

De motie van de SGP kreeg bijna alle andere partijen mee. Alleen Jacqueline Dijkinga (D66) was het niet eens met de strekking en stemde tegen.