Afsluiting Deltaweg is Noord-Beveland een doorn in het oog

Dat de provincie werkzaamheden uitvoert, vindt de gemeenteraad geen probleem. En enige verkeershinder als gevolg van die werkzaamheden vinden de raadsleden op zich ook geen ramp. Waar diverse fracties wél moeite mee hebben, is het ontbreken van een goede omleidingsroute en de minimale communicatie vanuit de provincie.

De werkzaamheden aan de Deltaweg en de Zeelandbrug begonnen maandag 29 oktober en duren nog tot donderdag 6 december. Welke omleidingsroute van toepassing is, hangt af van de locatie van de werkzaamheden. Weggebruikers moe(s)ten tussen 5 en 23 november omrijden via de A58, N57 en N59 omdat de Deltaweg doordeweeks van 20.00 tot 06.00 uur is afgesloten voor alle verkeer. De parallelweg langs de N256 is dan eveneens dicht vanwege de veiligheid.

De fractie van Noord-Bevelands Belang (NBB) pleitte ervoor de Deltaweg pas om 22.00 uur af te sluiten, maar dat vond de provincie geen optie omdat de werkzaamheden dan twee weken vertraging zouden oplopen.

Ontheffing

In uitzonderlijke gevallen verleent de provincie ontheffing. Zo mogen hulpdiensten, busvervoerder Connexxion, landbouwverkeer en (brom)fietsers de parallelweg gebruiken. De VVD-fractie liet donderdag tijdens de raadsvergadering weten dat wat hen betreft ook (thuis)zorgmedewerkers zo’n ontheffing horen te krijgen.

Mensen die willen weten of zij in aanmerking komen voor zo’n ontheffing, kunnen contact opnemen met de provincie via 0118-631011.