VVD teleurgesteld over coalitievorming Noord-Beveland

De Noord-Bevelandse VVD-fractie is teleurgesteld over de gang van zaken bij de coalitievorming op het eiland.

Dinsdag werd bekend dat NBB, CDA en SGP de komende vier jaar gaan samenwerken. „Yvonne van der Maas (NBB) gaf eerder aan recht te willen doen aan de keuze van de inwoners”, zo schrijft de fractie in een persbericht. „Dan nodig je de VVD als tweede partij ook uit voor een individueel gesprek. Dat is niet gebeurd en daarover zijn wij oprecht teleurgesteld.”

De partij moet voor het eerst sinds het ontstaan van de gemeente Noord-Beveland (1995) de oppositie in. Uiteraard is dat een teleurstelling, geeft lijsttrekker Stephan van Belzen toe, maar dat is volgens hem niet de reden voor de kritiek op de coalitievorming. „We willen niet overkomen als een slechte verliezer, integendeel zelfs. We zijn strijdlustiger dan ooit. Maar we houden wel van eerlijke kansen en die hebben we in onze beleving onvoldoende gekregen.”